Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Ιστορία Α' Γυμνασίου

                                                                                                    γράφει η Β. Ραγκούση

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας στην Α΄ Γυμνασίου, οι περισσότεροι από τους μαθητές ασχολήθηκαν με την τοπική Ιστορία της Πάρου. Η εργασία αυτή έγινε σε ώρες εκτός σχολικού ωραρίου, γι’  αυτό και συγχαίρω τους μαθητές μου για τη συνεργασία τους!!! Καλή δύναμη στις εξετάσεις τους και καλό καλοκαίρι!!!



Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

ΥΛΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Παράγραφος 1.1 Η έννοια του προβλήματος
Παράγραφος 1.2 Τι είναι αλγόριθμος
Παράγραφος 1.3 Ιδιότητες αλγόριθμου
Παράγραφος 1.4 Υλοποίηση αλγόριθμου με Η/Υ-Προγραμματισμός
Παράγραφος 1.5 Γλώσσες προγραμματισμού
Παράγραφος 2.1 Το περιβάλλον προγραμματισμού MicroWorlds Pro
Παράγραφος 2.2 Οι πρώτες εντολές
Παράγραφος 2.3 Συνομιλία με τον υπολογιστή
Παράγραφος 2.4 Η Logo και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Παράγραφος 2.5 Δημιουργώντας νέες λέξεις – Διαδικασίες


Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

  1. « Ένα παλιό μήνυμα για τον σύγχρονο κόσμο» σελ. 19
  2. «Να  ΄σαι καλά δάσκαλε»  Γ. Ιωάννου  σελ. 32
  3.  «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» Α. Φρανκ σελ.  48
  4. « Όταν πρωτοκατέβηκα στη Σμύρνη» Δ. Σωτηρίου σελ. 94
  5. «Καλλιπάτειρα» Λ. Μαβίλης σελ. 156
  6. « Η εσχάτη των ποινών» Ν. Χουλιάρας σελ.  162
  7. «Γιατί;» Γ. Μαγκλής σελ. 170
  8. «Θερμοπύλες» Κ. Καβάφης σελ . 192

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (2014-2015)


1η ΕΝΟΤΗΤΑ 

Α.   H Eλλάδα στον κόσμο
Β.   Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση των προτάσεων (σελ. 12)                                                                      
Β1.  Oι διάφοροι τρόποι σύνδεσης των προτάσεων (σελ. 12)                                                                                
Β2.  Oι επιλογές στις συνδέσεις των προτάσεων και οι συνέπειές τους στο λόγο (σελ. 17)
Β3.  Oι συνδέσεις των προτάσεων στον προφορικό λόγο (σελ. 20)                                                                       
Ε.  Παραγωγή λόγου*                                                                                                                                         
Ανακεφαλαιωτικός πίνακας (σελ. 28)

2η ΕΝΟΤΗΤΑ
Α.   Γλώσσα – Γλώσσες και πολιτισμοί του κόσμου                                                                                        
Β.   Eίδη δευτερευουσών προτάσεων (σελ. 32)                                                                                                    
Β1.  Oνοματικές και επιρρηματικές προτάσεις               (σελ. 32)                                                                           
Β2.   Δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις:
Eιδικές
(σελ. 34)
Β3.   Δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις:
Bουλητικές
(σελ. 35)                                                                                                                                  
Β4.   Δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις:
ενδοιαστικές
(σελ. 36)
Γ.   Λεξιλόγιο – Πολυσημία της λέξης (σελ. 37)                                                                                                                 
Ε.   Παραγωγή λόγου*                                                                                                                                       
Ανακεφαλαιωτικός πίνακας (σελ. 44)                                                                                                                

3η ΕΝΟΤΗΤΑ

Α.   Eίμαστε όλοι ίδιοι. Eίμαστε όλοι διαφορετικοί
Β.   Ερωτηματικές προτάσεις – Ευθύς και πλάγιος λόγος  (σελ. 49)
Β1. Eρωτηματικές προτάσεις (σελ. 49)                                                                                                                 
Β2. Oι ερωτήσεις στον πλάγιο λόγο (σελ. 51)
Β3. Aπό τον ευθύ στον πλάγιο λόγο και αντίστροφα  (σελ. 52)
Γ.   Λεξιλόγιο  (σελ. 56)
Γ1. Pήματα και εκφράσεις για τον πλάγιο λόγο            (σελ. 56)
Γ2. Λέξεις για την ισότητα και τη διαφορά  (σελ. 56)                                                                                             
Δ.  Σχήματα λόγου. Κυριολεξία και μεταφορά (σελ. 57)                                                                                        
Ε.  Παραγωγή λόγου*
Ανακεφαλαιωτικός πίνακας (σελ. 62)
4η ΕΝΟΤΗΤΑ
                                                                                                                                                                         
Δ. Συνώνυμα – Aντίθετα (σελ. 81)
(ΟΧΙ τα είδη αντιθέτων)

5η ΕΝΟΤΗΤΑ

Α. Eιρήνη – Πόλεμος
Β. Τελικές και αιτιολογικές προτάσεις  (σελ.  92)
B1. Tελικές προτάσεις  (σελ.  92)
B2. Aιτιολογικές προτάσεις  (σελ. 94)
Γ. Aναλύοντας το κείμενο στα συστατικά του (σελ. 97)
Δ. Λεξιλόγιο – Oμόηχες και παρώνυμες λέξεις  (σελ. 100)
E. Παραγωγή λόγου*
Aνακεφαλαιωτικός πίνακας  (σελ. 104)

6η ΕΝΟΤΗΤΑ

B. Χρονικές και υποθετικές προτάσεις (σελ. 109)
B1. Xρονικές προτάσεις  (σελ. 109)
B2. Yποθετικές προτάσεις  (σελ. 109)

7η ΕΝΟΤΗΤΑ

B.   Αποτελεσματικές και εναντιωματικές προτάσεις             (σελ. 124)
B1.  Αποτελεσματικές προτάσεις  (σελ. 124)
B2.  Εναντιωματικές προτάσεις  (σελ. 125)


ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!

v Η εξέταση θα γίνει σε μη διδαγμένο κείμενο, με θέμα σχετικό με αυτά των διδαγμένων ενοτήτων   1, 2, 3, 5

v Το κείμενο της παραγωγής λόγου από τους μαθητές θα είναι επίσης της ίδιας θεματολογίας 


Απαραίτητες για την επανάληψη και την κατανόηση των γραμματικών και συντακτικών φαινομένων της εξεταστέας ύλης είναι και οι σημειώσεις που δόθηκαν στους μαθητές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

ΥΛΗ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

·       Ενότητα 1: Α (σ. 10-12),  Γ1(σ. 17-19),  , Γ2(σ. 19-21),  , Δ(σ.22),   Ε(σ.23-24)  , εκτός Β (σ 12-17)
·       Ενότητα 2: Α, Β1,Β2, Β3, Γ,  Δ, Ε(σ.26-37)
·       Ενότητα 3: Α,  Β1,Β2, Β3, Β4, Γ1, Γ2,Γ3, Γ4,  Δ1, Δ2, Δ3, Ε (Σ. 40-57)
·       Ενότητα 4: Α,  Β1,Β2, Γ1, Γ2, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ (σ.60-79)
·       Ενότητα 5: Α,  Β1,Β2.1, Β2.2, Β2.4, Β3, Γ, Δ, Ε, Στ (σ.82-97 )    εκτός από Β2.3 «διαθέσεις ρήματος»  (σ.87-88)
·       Ενότητα 6: Α, Β1, Β2, Γ, Δ, Ε ,ΣΤ (σ.100-109)

ΥΛΗ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 «Το πιο γλυκό ψωμί», Λαϊκό Παραμύθι  (σελ.18)
«Ύπνε μου κι έπαρέ μου το», Δημοτικό τραγούδι (σελ.27)
« Η εορτή του πατρός μου», Εμμανουήλ Ροϊδη (σελ.38)
«Η Νέα Παιδαγωγική», Νίκος Καζαντζάκης (σελ 92)
« Η ζωή στη Σύμη», Ευγενία Φακίνου (σελ. 100)
« Ο δρόμος για τον παράδεισο είναι μακρύς», Μαρούλα Κλιάφα (σελ. 144)
«Ο Ολυμπιακός Ύμνος», Κωστής Παλαμάς (σελ. 148) 
«Τα κόκκινα λουστρίνια», Ειρήνη Μάρρα (σελ. 160)

Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Παρουσίαση προγραμμάτων βιωματικών δράσεων Β' Γυμνασίου

                                                                              γράφει η Ε. Κοκκίνου

Την Δευτέρα 11 Μαΐου 2015 έγινε η παρουσίαση των προγραμμάτων βιωματικών δράσεων της Β' Γυμνασίου στο σχολείο μας.  

Τα θέματα των προγραμμάτων ήταν : 

Τμήμα Β1 - "Η γεωργία και η κτηνοτροφία στην Πάρο και η συνεισφορά τους στον πολιτισμό του νησιού"


Τμήμα Β2 "Το παριανό μάρμαρο παράγοντας πολιτισμού της Πάρου"

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας "Μαθαίνω την αλήθεια, λέω όχι στο τσιγάρο"

Το σχολείο μας κατά το σχ. έτος 2014-15 συμμετείχε στο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο "Μαθαίνω την αλήθεια, λέω όχι στο τσιγάρο" με τους εκπαιδευτικούς Ε. Κοκκίνου,Λ. Χρυσοχό, Β. Μπισμπίκου, Μ. Μηλαίου και Φ. Κεφάλα.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις :
  • ενημερώσεις σε όλα τα τμήματα του σχολείου μας σχετικά με το κάπνισμα, τις επιπτώσεις του στον ανθρώπινο οργανισμό και ιδίως στα παιδιά.
  • αφίσες σχετικά με το κάπνισμα 
  • on-line ερωτηματολόγιο που δημιουργήθηκε για αυτό το σκοπό.
Η παρουσίαση του προγράμματος έγινε στις 11/5/2015 με τις ακόλουθες διαφάνειες :