Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011

Παρουσίαση βιβλίου

Στη διαπασών...  (του Βασίλη Παπαθεοδώρου)
                                                                               Γράφει η Μαριάννα Μπαρμπαρή (Γ4)

Το βιβλίο έχει λάβει το 2010 το Κρατικό βραβείο παιδικού
λογοτεχνικού βιβλίου και βραβείο του περιοδικού "Διαβάζω".

Ο Θανάσης είναι ένας έφηβος που έχει πάρει τη ζωή με κακό μάτι. Καπνίζει, πίνει, ξενυχτάει και δεν δέχεται να του πουν ότι κάνει λάθος σε κάτι. Του αρέσει να δέρνει τους συμμαθητές του, ενώ με τον πατριό του έχει αναπτύξει μια κακή σχέση. Ακόμα έχει σχηματίσει πού άσχημη γνώμη για το σχολείο, τους καθηγητές του και τους ξένους που έχουν έρθει στην Ελλάδα. Εχει γίνει μέλος μιας ρατσιστικής οργάνωσης. Η μουσική είναι το πάθος του σε σημείο ίσως που να τον ωθεί σε μια βίαιη συμπεριφορά. Γενικώς το συναίσθημα που κυριαρχεί στην ψυχή του είναι το μίσος. Ομως δεν θα αργήσει να φτάσει η στιγμή που θα ανακαλύψει πως πάνω απ' όλα μισεί τον ίδιο του τον εαυτό. Ετσι προσπαθεί να καταλάβει ποιος είναι ο πραγματικός του εαυτός και το κορίτσι του θα τον βοηθήσει να κάνει την αρχή βάζοντάς τον σε σκέψεις. Αλήθεια, ποιος θέλει να είναι; Και πως γίνεται η μουσική που λατρεύει να είναι αρρώστια και γιατρειά ταυτόχρονα; Θα καταφέρει να αλλάξει προς το καλύτερο; Ενα πολύ ωραίο νεανικό μυθιστόρημα που μιλάει για τα προβλήματα των εφήβων και τι σχέσεις με τους γύρω τους.

Λίγα λόγια για το συγγραφέα : Ο Βασίλης Παπαθεοδώρου είναι συγγραφέας παιδικών βιβλίων. Γεννήθηκε το 1967 στην Αθήνα. Φοίτησε στο γυμνάσιο και λύκειο της Γερμανικής Σχολής Αθηνών. Στη συνέχεια σπούδασε μεταλλειολόγος και χημικός μηχανικός στο ΕΜΠ, ενώ έκανε μεταπτυχιακά στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τη συγγραφή βιβλίων το 1996. Το πρώτο του βιβλίο με τίτλο «Σχολική Παράσταση» βραβεύτηκε στον αντίστοιχο διαγωνισμό της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς.
Από τότε έως σήμερα γράφει παιδικά μυθιστορήματα τρία από τα οποία («Το μήνυμα», «Οι εννέα καίσαρες» και το «Χνότα στο τζάμι») διδάσκονται στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης σε μετεκπαιδευόμενους δασκάλους.