Μία
ακόμη δημιουργική χρονιά τελείωσε. Μια χρονιά διαφορετική από τις άλλες. Είχαμε για πρώτη φορά φέτος Τεχνολογία
και στην Γ’ Γυμνασίου. Επιπρόσθετα τη
«σκυτάλη» του μαθήματος πήρε κατά κύριο λόγο η εκπαιδευτικός Μαρία Κανταρτζή.
Από ένα τμήμα ακόμα οι εκπαιδευτικοί Χαλαβαζή Σαντίνα (Α4) και Κοκκίνου
Ευαγγελία (Γ2).
Με
την ευκαιρία να θυμίσουμε μερικά ενημερωτικά για το μάθημα που πρωτομπήκε στην
Α’ και Β’ Γυμνασίου από το 1993 και από φέτος στην Γ’ τάξη.
Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να
γνωρίσουν οι μαθητές – ανεξάρτητα από τις μελλοντικές επαγγελματικές επιλογές
τους – το τεχνολογικό περιβάλλον στο
οποίο ζουν μέσα από τις καθημερινές εμπειρίες τους (μεταφορές, συγκοινωνίες,
συσκευασία, προώθηση προϊόντων κ.ά.) και να εξοικειωθούν με την τεχνολογική
έρευνα, η οποία αποτελεί βασικό εργαλείο εξέλιξης και οικονομικής ανάπτυξης
στις σύγχρονες κοινωνίες.
Στο πλαίσιο της καταπολέμησης του
τεχνολογικού αναλφαβητισμού, το μάθημα της Τεχνολογίας στοχεύει στην
καλλιέργεια πρακτικών ικανοτήτων που αναπτύσσονται κατά το στάδιο κατασκευής
των διαφόρων αντικειμένων από μέρους του μαθητή, αλλά και στην απόκτηση γνώσεων που αφορούν τη μεθοδολογία
επίλυσης τεχνολογικών προβλημάτων, όπως είναι η αναζήτηση, η συγκέντρωση
και η επεξεργασία πληροφοριών. Οι γνώσεις αυτές σχετίζονται άμεσα με την
αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου.
Ακόμη και η διδακτική του μαθήματος είναι
πρωτόγνωρη για το ελληνικό σχολείο. Έτσι, στην αρχή κάθε χρονιάς, οι μαθητές,
αλλά και οι γονείς τους, εκπλήσσονται, όταν αρχίζουν να συνειδητοποιούν πώς
«λειτουργεί» αυτό το μάθημα. Διαπιστώνουν ότι ο κινητήριος μοχλός είναι οι
ίδιοι οι μαθητές και όχι ο «παντογνώστης» δάσκαλος. Αρχίζουν, στην αρχή
δειλά-δειλά, να ψάχνουν σε κάποια εγκυκλοπαίδεια του σπιτιού τους, ή στο
διαδίκτυο, για να προχωρήσουν αργότερα σε πιο εξειδικευμένα βιβλία - πηγές
πληροφόρησης. Καταστρώνουν ερωτηματολόγια, παίρνουν συνεντεύξεις, χρησιμοποιούν
φωτογραφική μηχανή, βιντεοκάμερα. Και βέβαια ακολουθούν τα μαστορέματα. Άτεχνα
κάπως στην αρχή, πιο μεθοδικά και συγκροτημένα στη συνέχεια. Και στο τέλος,
ξεπερνώντας το αρχικό τρακ, ανεβαίνουν στο βήμα και, με πρωτόγνωρη για πολλούς,
υπευθυνότητα και σοβαρότητα, παρουσιάζουν τις εργασίες τους και διευθύνουν οι
ίδιοι τη συζήτηση που προκαλείται απ’ αυτές. Επιπροσθέτως, στη Β΄ και Γ’ τάξη
καλούνται να συνεργαστούν μεταξύ
τους χρησιμοποιώντας τις ικανότητές τους
για την επίτευξη των στόχων της ομάδας, πράγμα πολύ σημαντικό για τη διαμόρφωση
της προσωπικότητάς τους. Στη δε Γ’ τάξη επιπρόσθετα καλούνται να υλοποιήσουν
μια ερευνητική εργασία (να πειραματιστούν και να εξάγουν συμπεράσματα).
Εκθέσαμε
λοιπόν τα έργα μας την Τετάρτη 18 και
την Πέμπτη 19 Μαΐου. Τα έργα, πιο πολλά φέτος χρειάστηκαν και περισσότερες αίθουσες για
να εκτεθούν, είχαν και τη φρεσκάδα της καθοδήγησης των καινούργιων
εκπαιδευτικών. Η ευρηματικότητα και τη φαντασία των μαθητών μας κατέπληξε για
άλλη μια φορά τους επισκέπτες..
Ευχόμαστε στα παιδιά μας τα καλύτερα.
Καλό καλοκαίρι!!!