Πέμπτη 27 Απριλίου 2017

SHIPWRECKS!!

Τα 5 ναυάγια που έχουν γράψει Ιστορία…
Παρουσίαση από τις μαθήτριες: Μαρία Ελένη Πατσαρού Β4, Χρυσαλλίδα Σκαραμαγκά Β5, Μαριλένα Ρούσσου Β4

Δεν είναι μόνο ο Τιτανικός που έγινε θρύλος μετά τη βύθισή του στις 15 Απριλίου 1912, υπάρχουν κι άλλα πλοία που έγραψαν ιστορία για διαφορετικούς λόγους. O θρύλος τους, όμως, δημιουργήθηκε όταν βυθίστηκαν.

1.  MV Dona Paz, Φιλιππίνες, 1987: 4.375 νεκροί.



Ό,τι μπορούσε να πάει στραβά, πήγε στην περίπτωση του φέρι μποτ Dona Paz, στις 20 Δεκεμβρίου του 1987. Ο αριθμός των νεκρών είναι πραγματικά εξωπραγματικός, κάνοντας την τραγωδία αυτή όχι μόνο το μεγαλύτερο ναυτικό δυστύχημα στην Ιστορία, αλλά ένα από τα μεγαλύτερα γενικώς. Μόνο σεισμοί και τσουνάμι έχουν ξεπεράσει τον αριθμό των νεκρών αυτού του δυστυχήματος. Πώς συνέβη όμως αυτό;  Κατ’ αρχάς οι επιβάτες, όπως καταλαβαίνει κανείς από τον αριθμό των νεκρών, ήταν υπεράριθμοι σε τεράστιο βαθμό. Το πλοίο μπορούσε να μεταφέρει 1.424 ανθρώπους και πλήρωμα, αλλά εκείνη την ημέρα είχε πάνω του περισσότερους από 4.400! Δεν έφθανε αυτό, αλλά το πλοίο συγκρούσθηκε κιόλας, στην διαδρομή από το Τακλομπάν στη Μανίλα, με ένα μικρό τάνκερ, στο οποίο ξέσπασε αμέσως φωτιά που σύντομα μεταδόθηκε και στο πλοίο. Ήταν νύχτα, οπότε οι περισσότεροι επιβάτες κοιμόντουσαν. Ακόμη όμως κι αυτοί που ήταν ξύπνιοι, δεν είχαν περισσότερες ελπίδες.



Το πλοίο βυθίστηκε σε δύο ώρες από τη ώρα που ξέσπασε η φωτιά και οι περισσότεροι βούτηξαν στο νερό. Η θάλασσα μπορεί να μην ήταν πολύ κρύα παρ’ ότι βρισκόμασταν στην καρδιά του Δεκέμβρη, λόγω του γεωγραφικού πλάτους της, αλλά φιλοξενούσε έναν ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο: τους καρχαρίες. Οι φιλιππινέζικες αρχές έμαθαν για το συμβάν οκτώ ολόκληρες ώρες μετά και... άργησαν άλλες οκτώ ώρες μέχρι να οργανώσουν μια σωστική αποστολή! Τελικά σώθηκαν μόλις 21 επιβάτες του Dona Paz και οι 13 που αποτελούσαν το προσωπικό του Vector. Από τα πτώματα που περισυλλέγησαν, μόνο 21 μπόρεσαν να ταυτοποιηθούν και από αυτά μόνο ο ένας είχε εισιτήριο για το πλοίο, κάνοντας τις αρχές να πιστεύουν ότι είναι πιθανόν το πραγματικό νούμερο των υπεράριθμων επιβατών και άρα και των νεκρών να είναι ακόμη μεγαλύτερο! Παρόλα αυτά αυτή η τραγωδία δεν πήρε ποτέ την δημοσιότητα του ναυάγιου του Τιτανικού! Είναι άλλο να πεθαίνουν πλούσιοι Βρετανοί και Αμερικανοί και άλλο φτωχοί Φιλιππινέζοι!


2. MV Le Joola, Σενεγάλη, 2002:1.863 νεκροί.
Ένα μικρό φέρι μποτ, σχεδιασμένο για να μεταφέρει 580 επιβάτες και πλήρωμα, ξεκίνησε στις 26 Σεπτεμβρίου του 2002 από το Ζιγκανσώ με κατεύθυνση το Ντακάρ, με 2.000 ανθρώπους επάνω του! Δεν έφθανε όμως ότι ήταν τρεις φορές υπερφορτωμένο, αλλά ο καπετάνιος προτίμησε να ακολουθήσει την πιο σύντομη διαδρομή, την απόλυτη ευθεία ανάμεσα στις δύο σενεγαλικές πόλεις, βγαίνοντας στα ανοικτά, αντί να κινηθεί κοντά στην ακτογραμμή. Εκεί πέτυχε φουρτούνα, με αποτέλεσμα το πλοίο να αναποδογυρίσει, μέσα σε πέντε μόλις λεπτά.


Ήταν μετά τα μεσάνυκτα και οι ελάχιστοι τυχεροί που βρίσκονταν στο κατάστρωμα έπεσαν στην θάλασσα και στη συνέχεια σκαρφάλωσαν στην κοιλιά του πλοίου, ακούγοντας τους συνανθρώπους τους να πνίγονται από κάτω τους. Το Le Joola έμεινε έτσι για 12 ώρες, ωστόσο σωστικά πλοία κατέφθασαν μόλις το πρωί, λίγο πριν βουλιάξει τελικά. Και δεν μπόρεσαν να διασώσουν κανέναν απ’ όσους βρίσκονταν μέσα του...

3. Sultana,Μισισιπής,1865:1.800 νεκροί.
Το ναυάγιο του ποταμόπλοιου Sultana συνέβη μεν κατά την διάρκεια πολέμου (του αμερικανικού εμφυλίου), με θύματα στρατιώτες, ωστόσο δεν ήταν ένα πολεμικό συμβάν. Το αντίθετο, μάλιστα: Ο πόλεμος βρισκόταν στα τελειώματά του και οι Νότιοι είχαν απελευθερώσει τους περισσότερους από τους αιχμαλώτους και τους έστελναν πίσω στο Βορρά. Η κυβέρνηση των Βορείων μίσθωσε το Sultana για να μεταφέρει κάποιους από αυτούς μέσω του ποταμού Μισισιπή στην πολιτεία του Οχάιο. Αλλά η μοίρα τα έφερε να μην προλάβουν να γιορτάσουν τη νίκη τους. Αυτοί που γλίτωσαν στις μάχες, βρήκαν μοιραίο θάνατο όταν μια από τις ατμομηχανές του πλοίου εξερράγη. Από τους 2.400 επιβάτες, οι 1.800 σκοτώθηκαν είτε επιτόπου, από την ισχυρή έκρηξη, είτε πνίγηκαν όταν βυθίστηκε το πλοίο, στα ανοικτά του Μέμφις.



4. Tek Sing, Θάλασσα της Νότιας Κίνας,1822: 1.600 νεκροί.
Ένα μεγάλο κινεζικό ιστιοπλοϊκό, περίπου σαν αυτό της φωτογραφίας παρακάτω, υπερφορτωμένο από κόσμο, ταξίδευε τον Φεβρουάριο του 1822 νοτιοανατολικά της κορεατικής χερσονήσου. Ο καπετάνιος προσπάθησε να κόψει δρόμο, περνώντας από αχαρτογράφητα νερά κοντά στο Βόρνεο, κτύπησε έναν ύφαλο και το πλοίο βούλιαξε. Οι επιβάτες βούτηξαν στο νερό, αλλά εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχε SOS και η περιοχή δεν ήταν πολυσύχναστη. Το πρώτο πλοίο που πέρασε ήταν ένα αγγλικό, μόλις την επόμενη ημέρα, και κατάφερε να περισυλλέξει 400 ναυαγούς. Οι υπόλοιποι πνίγηκαν, πέθαναν από υποθερμία ή κατασπαράχτηκαν από τους καρχαρίες.

5. RMS Titanic, Βόρειος Ατλαντικός,1912:1.517 νεκροί
Το υπερωκεάνιο «θρύλος» ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι στις 10 Απριλίου του 1912. Δυο μέρες αργότερα, παρά την προειδοποίηση για τον κίνδυνο παγόβουνων και ενώ το πλοίο βρισκόταν 1100 χιλιόμετρα ανατολικά της Αμερικής, ο πλοίαρχος Edward Smith συνεχίζοντας την πορεία του χωρίς να μειώσει ταχύτητα, έστειλε τον «Τιτανικό» στην αιωνιότητα και 1517 από τους 2223 συνολικά επιβάτες στον θάνατο. Ήταν 23:40 όταν έγινε η μοιραία σύγκρουση και το σκοτάδι, μαζί με την έλλειψη ικανού αριθμού από σωστικές λέμβους, αύξησε κατακόρυφα τον πανικό και μετέτρεψε το τεράστιο και υπερπολυτελές δημιούργημα σε ένα από τα μεγαλύτερα ναυάγια της ναυτικής ιστορίας. Χρειάστηκαν λιγότερες από δυόμιση ώρες για να βυθιστεί το καμάρι της «White Star Line», που όταν ναυπηγήθηκε, έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ μεγέθους και πολυτέλειας. Κάποιοι από τους 1517 επιβάτες και πλήρωμα χάθηκαν στα βάθη του ωκεανού ή ξεψύχησαν στα παγωμένα νερά μέχρι να τους βρουν τα πλοία που έσπευσαν σε βοήθεια. Θα είχαν σωθεί πολλοί περισσότεροι άνθρωποι εάν οι σωσίβιοι λέμβοι ήταν πολλές περισσότερες!




The 5 shipwrecks that have gone down in History…
Written by Maria Eleni Patsarou B4,  Marilena Roussou B4,
Chrisallida Skaramaga B5

It's not just the Titanic that became a legend after its sinking on April 15, 1912. There are other ships that went down in history for different reasons. Their legend, however, was created when they sank.

1. MV Dona Paz, Philippines, 1987: 4,375 dead.
Whatever could go wrong went wrong concerning the Dona Paz ferry on December 20, 1987. The number of deaths is truly unreal, making this tragedy not only the largest naval accident in history but one of the largest in general. Only earthquakes and tsunamis have surpassed the number of deaths of this accident. How did this happen? First of all, passengers, as one understands by the number of deaths, were overwhelmingly enormous. The ship could carry 1,424 people and crew, but that day had more than 4,400 on it! As if this was not enough, the ship was in a collision course, on the way from the Tankloban to Manila, with a small tanker, immediately bursting on fire. It was night, so most passengers were asleep. Yet even those who were awake had no hope. The ship sank in two hours from the time the fire broke out and most of them dived in the water. The sea may not have been too cold even though we were in the heart of December because of its latitude, but it was even more dangerous: sharks. The Philippine authorities learned about the incident eight hours after and ... it took another eight hours to organize a rescue mission! Eventually, only 21 Dona Paz passengers and 13 of Vector staff were saved. Of the bodies that were collected, only 21 were identifiable and only one of them had a ticket for the ship, making the authorities believe that it is likely that the actual number of passengers and thus the dead would be even bigger! However, this tragedy never got so much publicity like the wreck of the Titanic! It's different to die as a rich British or American and another a poor Filipino!
2. MV Le Joola, Senegal, 2002: 1,863 dead.
A small ferry boat, designed to carry 580 passengers and crew, was launched on September 26, 2002 from Zigonsho to Dakar, with 2,000 people on it! It was not, however, that it was overloaded three times, but the captain preferred to follow the shortest route, the absolute straight line between the two Senegal cities, going off rather than moving close to the coastline. There he got a curt, causing the ship to overturn in just five minutes. It was after midnight and the few lucky ones on the deck fell into the sea and then climbed into the ship's abdomen, listening to their fellow men drowning underneath them. Le Joola stayed for 12 hours, but rescue ships arrived only in the morning, just before they eventually drowned.                                                                                   And they could not save any of them who were in it ...
3. Sultana, Mississippi, 1865: 1,800 dead.
The sultan's shipwreck happened during a war (the American civil war), with soldiers being killed, but it was not a warship. On the contrary, the war was at its end and the South had released most of the prisoners and sent them back to the north. The North Government hired the Sultana to transfer some of them via the Mississippi River to Ohio State. But fate led them not to celebrate their victory. Those who escaped the battles found fatal death when one of the ship's locomotives exploded. Out of 2,400 passengers, 1,800 were killed either on the spot, from a strong explosion, or drowned when the ship sank near Memphis.

4. Tek Sing, South China Sea, 1822:1,600 dead.
A great Chinese sailing boat, almost like the photo below, overloaded by people, traveled in February 1822 southeast of the Korean peninsula. The captain tried to take a shortcut, passing through uncharted waters near Borneo, hit a reef, and the ship sank. The passengers dived in the water, but there were no SOS in those years and the area was not crowded. The first ship that was sent was English only the next day and managed to collect 400 shipwrecked people. The rest of them drowned, died of hypothermia or mangled by sharks.

5. RMS Titanic, North Atlantic, 1912: 1,517 dead.
The legendary ocean liner began its maiden voyage on April 10, 1912. Two days later, despite warning about the danger of icebergs, while the ship was 1100 kilometers east of America, Captain Edward Smith continued his journey instead of slowing down, sent the "Titanic" to eternity and 1517 of the 2223 total passengers to death. It was 23:40 when the fatal crash took place and the darkness, along with the lack of a good number of lifeboats, increased the panic and turned the huge and superpower creature into one of the biggest shipwrecks. It took less than two and a half hours to sink the pride of the White Star Line, which, when built, broke every previous record of size and luxury. Some of the 1517 passengers and crew were lost in the depths of the ocean or frozen in the icy waters by the time rescue ships found them. A lot more people would have been saved if the lifeboats were many more!