Τρίτη 16 Μαΐου 2017

Ιούνιος 2017 - Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Β' Γυμνασίου

Φυσική Β’ Γυμνασίου

Κεφάλαιο 2. Κινήσεις
2.1: Περιγραφή της κίνησης
Μόνο οι υποενότητες: «Χρονικό διάστημα» και «Η έννοια της τροχιάς» (σελ27-28),
«Προσδιορισμός θέσης σώματος» (σελ 25) και «Σημείο αναφοράς και μετατόπιση» (σελ 27)
2.2: Η έννοια της ταχύτητας 
ΟΧΙ η υποενότητα «Διανυσματική περιγραφή της ταχύτητας»
Κεφάλαιο 3. Δυνάμεις
3.1: Η έννοια της δύναμης.
3.2: Δύο σημαντικές δυνάμεις στον κόσμο.
3.3: Σύνθεση και ανάλυση δυνάμεων.
ΟΧΙ οι υποενότητες «Δύναμη που ασκείται από τραχιά επιφάνεια»,
«Ανάλυση δύναμης».
3.4: Δύναμη και ισορροπία.
3.5: Ισορροπία υλικού σημείου.
ΟΧΙ η υποενότητα «Ανάλυση δυνάμεων και ισορροπία» και το παράδειγμα 3.2.
3.6: Δύναμη και μεταβολή της ταχύτητας.
3.7: Δύναμη και αλληλεπίδραση.
ΟΧΙ η υποενότητα «Εφαρμογές».
 Κεφάλαιο 4. Πίεση
4.1: Πίεση.
4.2: Υδροστατική πίεση.
4.3: Ατμοσφαιρική πίεση.
ΟΧΙ η υποενότητα «Πως υπολογίζουμε την ατμοσφαιρική πίεση»
4.4: Μετάδοση των πιέσεων στα ρευστά – Αρχή του Πασκάλ.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΜΕΡΟΣ Α-ΑΛΓΕΒΡΑ
ΚΕΦ.1 & 1.1,1.2
ΚΕΦ.2
ΚΕΦ.3 & 3.1,3.2,3.3,3.4,3.5

ΜΕΡΟΣ Β-ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
ΚΕΦ.1
ΚΕΦ.2 & 2.1,2.2

ΚΕΦ.3 & 3.1,3.3,3.5
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

  1. σελ. 7-9 Από την Ρώμη στη Νέα Ρώμη
  2. σελ. 16-18 Ο Ιουστινιανός και το έργο του
  3. σελ. 19-21 Ο Ηράκλειος και η δυναστεία του (610-717), Εσωτερική μεταρρύθμιση και αγώνας επιβίωσης
  4. σελ. 34-35 Μεταβατική εποχή: οι έριδες για το ζήτημα των εικόνων
  5. σελ. 36-38 Η βασιλεία του Μιχαήλ του Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής
  6. σελ. 39-40 Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και στους Βουλγάρους
  7. σελ. 41-42 Η Βυζαντινή εποποιϊα. Επικοί αγώνες και επέκταση της Αυτοκρατορίας (μόνο Οικονομικές συνέπειες των πολέμων)
  8. σελ. 48-49 Οι εξελίξεις στην οικονομία και την κοινωνία
  9. σελ.  50-51 Η νομοθεσία της Μακεδονικής Δυναστείας και η σύγκρουσή της με τους δυνατούς (μόνο το β. Νόμοι και αγώνας κατά των δυνατών)
  10. σελ. 57-58 Η ενετική οικονομική διείσδυση και το σχίσμα των Εκκλησιών
  11. σελ. 59-61 Οι Σταυροφορίες και η πρώτη άλωση της Πόλης
  12. σελ. 65-66 Εξάπλωση των Τούρκων και τελευταίες προσπάθειες για την ανάσχεσή τους
  13. σελ. 67-68 Η άλωση της Πόλης
--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Α) ΓΛΩΣΣΑ:
1.       Ενότητα  1 ΟΛΗ
2.      Ενότητα  2 ΟΛΗ
3.      Ενότητα   3 ΟΛΗ εκτός Β2 (συζυγίες)
4.      Ενότητα   4 ΟΛΗ  εκτός Β1
5.      Ενότητα   5 ΟΛΗ
ΠΡΟΣΟΧΗ:
1.       Δομή παραγράφου
2.      Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου
3.      Περίληψη
4.      Διαρθρωτικές ή συνδετικές λέξεις ( συνοχή)
5.      Παραγωγή λέξεων
6.      Κειμενικά είδη και δομή τους (άρθρο, επιστολή,  ημερολόγιο)

Β) ΚΕΙΜΕΝΑ:
1.       « Ένα παλιό μήνυμα για τον σύγχρονο κόσμο» σελ. 19
2.      «Η εσχάτη των ποινών» Ν. Χουλιαρά σελ. 162
3.      «Να  ΄σαι καλά δάσκαλε»  Γ. Ιωάννου  σελ. 32
4.       «Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού» Α. Εξυπερύ σελ. 184
5.      « Όταν πρωτοκατέβηκα στη Σμύρνη» Δ. Σωτηρίου σελ. 94
6.      Δημοτικά τραγούδια της ξενιτιάς «Θέλω να πα στην ξενιτιά» σελ. 126
7.       «Γιατί;» Γ. Μαγκλή σελ. 170
ΠΡΟΣΟΧΗ:
1.        Χωρισμός σε ενότητες και τίτλοι.
2.      Αφηγηματικοί τρόποι (για παράδειγμα μονόλογος, διάλογος, αφήγηση, σκέψεις κ.λπ.) και αιτιολόγησή τους.
3.      Σχήματα Λόγου (ή εκφραστικά μέσα), π.χ. παρομοιώσεις, μεταφορές, προσωποποιήσεις, ασύνδετα, αντιθέσεις, επαναλήψεις, κλπ. και ο ρόλος τους.
4.      Εισαγωγικά σημειώματα.
5.      Ερωτήσεις του βιβλίου.
6.      Σχόλια (γλώσσα, συναισθήματα, χαρακτήρες κ.λπ.).

7.      Είδος αφηγητή: τριτοπρόσωπος παντογνώστης ή πρωτοπρόσωπος κ.α.