Τρίτη 16 Μαΐου 2017

Ιούνιος 2017 - Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γ' Γυμνασίου

Φυσική Γ’ Γυμνασίου
Κεφάλαιο 1. Ηλεκτρική δύναμη και φορτίο
Από το κεχριμπάρι στον ηλεκτρονικό υπολογιστή
1.1: Γνωριμία με την ηλεκτρική δύναμη.
1.2: Το ηλεκτρικό φορτίο.
1.3: Το ηλεκτρικό φορτίο στο εσωτερικό του ατόμου.
1.4: Τρόποι ηλέκτρισης και η μικροσκοπική ερμηνεία.
ΟΧΙ η υποενότητα «ηλέκτριση με επαγωγή»
ΟΧΙ η υποενότητα «ηλέκτριση μονωτών με επαγωγή» 
1.5: Νόμος του Κουλόμπ.
ΟΧΙ η υποενότητα «Έλξη μεταξύ φορτισμένου και ουδέτερου σώματος».

Κεφάλαιο 2. Ηλεκτρικό ρεύμα
Ηλεκτρικό ρεύμα και σύγχρονος πολιτισμός
2.1: Το ηλεκτρικό ρεύμα.
2.2: Το ηλεκτρικό κύκλωμα.
ΟΧΙ η υποενότητα «Η διαφορά δυναμικού στο ηλεκτρικό κύκλωμα».
ΟΧΙ η υποενότητα «Ταχύτητα των ηλεκτρονίων στο ηλεκτρικό κύκλωμα».
ΟΧΙ η υποενότητα «Προέλευση των ηλεκτρονίων σ’ ένα κύκλωμα».
2.3: Ηλεκτρικά δίπολα.
ΟΧΙ το τμήμα της υποενότητας που αρχίζει με τη φράση «Ισχύει ο νόμος του Ωμ για κάθε ηλεκτρικό δίπολο;» έως το τέλος της υποενότητας.
ΟΧΙ η υποενότητα «Ο νόμος του Ohm και μικρόκοσμος».
ΟΧΙ η υποενότητα «Μικροσκοπική ερμηνεία της αντίστασης ενός μεταλλικού αγωγού».
2.5: Εφαρμογές αρχών διατήρησης στη μελέτη απλών ηλεκτρικών κυκλωμάτων.
ΟΧΙ η υποενότητα «Κύκλωμα σύνδεσης σε σειρά».
ΟΧΙ η υποενότητα «Κύκλωμα σε παράλληλη σύνδεση».

Κεφάλαιο 3. Ηλεκτρική ενέργεια
Ηλεκτρική ενέργεια και σύγχρονη ζωή
3.1 Θερμικά αποτελέσματα του ηλεκτρικού ρεύματος
ΟΧΙ η υποενότητα «Πειραματική μελέτη φαινομένου Τζάουλ»
ΟΧΙ η υποενότητα «Νόμος του Τζάουλ»
ΟΧΙ η υποενότητα «Ερμηνεία του φαινομένου Τζάουλ»
3.3. Μαγνητικά αποτελέσματα ηλεκτρικού ρεύματος
ΟΧΙ η υποενότητα «Ενέργεια μαγνητικού πεδίου»

Κεφάλαιο 4. Ταλαντώσεις

4.2: Μεγέθη που χαρακτηρίζουν μια ταλάντωση (μόνο σελ 91)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ  Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΜΕΡΟΣ Α-ΑΛΓΕΒΡΑ
ΚΕΦ. 1:§1.1,1.2,1.3,1.4,1.5,1.6,1.8,1.9,1.10
ΚΕΦ. 2: § 2.2,2.3,2.5
ΚΕΦ. 3: § 3.3

ΜΕΡΟΣ Β-ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
ΚΕΦ. 1:§ 1.1, 1.2,1.5 B
ize:24.0pt'>ΚΕΦ. 2: § 2.6


ΚΕΦ. 3: § 3.1, 3.2
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • ΕΝΟΤΗΤΑ  7 Η Φιλική Εταιρεία και η κήρυξη της ελληνικής επανάστασης στις παραδουνάβιες ηγεμονίες
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 8  Η εξέλιξη της Ελληνικής Επανάστασης (μόνο στη σελίδα 30, Η ευνοϊκή συγκυρία)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 9 Πρώτες προσπάθειες των επαναστατημένων Ελλήνων για συγκρότηση κράτους (μόνο η Α΄ και η Γ΄ Εθνοσυνέλευση και οι αιτίες του εμφυλίου πολέμου)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 10 Ελληνική επανάσταση και Ευρώπη ( μόνο στην πορεία προς την ίδρυση ανεξάρτητου ελληνικού κράτους)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 13 Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης (μόνο  η ανάπτυξη του συνδικαλισμού  και το κίνημα για τη χειραφέτηση της Γυναίκας)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 17 Ο Ι. Καποδίστριας ως κυβερνήτης της Ελλάδας (1828-1831). Η ολοκλήρωση της  ελληνικής επανάστασης (1829)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 18 Από την άφιξη του Όθωνα (1833) έως την 3η Σεπτεμβρίου 1843 (μόνο  από την σελίδα 58  «Η 3η Σεπτεμβρίου»)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 19 Από την 3η Σεπτεμβρίου έως την έξωση του Όθωνα (1862) (μόνο η καθιέρωση της συνταγματικής μοναρχίας, η λειτουργία του πολιτεύματος και Μεγάλη Ιδέα και αλυτρωτισμός)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 20 Από την έξωση του Όθωνα (1862) έως το κίνημα στο Γουδί (1909) (όχι  η σελίδα 63)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 21 Το κρητικό ζήτημα (μόνο ο ορισμός)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 22Τα Βαλκάνια των αλληλοσυγκρουόμενων εθνικών επιδιώξεων ( μόνο το μακεδονικό ζήτημα )
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 29  Οι Βαλκανικοί πόλεμοι μόνο  από τη σελίδα 85 Τα αίτια και  Προς τη σύγκρουση – Οι Βαλκανικές συμμαχίες 
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 30 Η Ελλάδα και τα Βαλκάνια μετά τους βαλκανικούς πολέμους ( μόνο αποτελέσματα συνθήκης Βουκουρεστίου, προοπτικές «Νέων Χωρών»)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 31 Τα αίτια, η έκρηξη και τα μέτωπα του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου (μόνο τα αίτια, τα αντίπαλα στρατόπεδα και η αφορμή)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 34 Η λήξη του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου και οι μεταπολεμικές ρυθμίσεις (μόνο η συνθήκη των Σεβρών  και η δημιουργία της Κοινωνίας των Εθνών)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 36 Ο ελληνισμός της δυτικής Μικράς  Ασίας και του Πόντου (μόνο οι διωγμοί του μικρασιατικού ελληνισμού και η κίνηση αυτονόμησης στον Πόντο)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 39 Εξελίξεις σε Ελλάδα και Τουρκία μετά τον μικρασιατικό πόλεμο (μόνο η συνθήκη της Λοζάνης)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 40 Τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, η παγκόσμια οικονομική κρίση του 1929 και η Μεγάλη Ύφεση (μόνο τα αποτελέσματα του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 43 Η Ελλάδα του Μεσοπολέμου.  Η δικτατορία της 4ης Αυγούστου (μόνο η δικτατορία της 4ης Αυγούστου)
  •  ΕΝΟΤΗΤΑ 44  Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα κατά τον Μεσοπόλεμο (μόνο συνέπειες της άφιξης των προσφύγων στην πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή, στον πολιτισμό)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 45 Τα προμηνύματα και τα αίτια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου (μόνο τα αίτια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου σελ. 125)
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 47 Η συμμετοχή της Ελλάδας στον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 48 Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση
  • ΕΝΟΤΗΤΑ 49 Τα αποτελέσματα του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου και η ίδρυση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (από την κατάρρευση  του βιοτικού επιπέδου  ως τέλος ενότητας)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

1η ΕΝΟΤΗΤΑ  :  H Eλλάδα στον κόσμο
Α.   Εισαγωγικά κείμενα  ( σελ. 10-11 )
Β.   Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση των προτάσεων (σελ. 12)                                                                      
Β1.  Oι διάφοροι τρόποι σύνδεσης των προτάσεων (σελ. 12)                                                                                
Β2.  Oι επιλογές στις συνδέσεις των προτάσεων και οι συνέπειές τους στο λόγο (σελ. 17)
Β3.  Oι συνδέσεις των προτάσεων στον προφορικό λόγο (σελ. 20)
Δ.    Η επιλογή της λέξης (σελ.23-25)                                                                                                                   
Ε.  Παραγωγή λόγου*                                                                                                                                         
Ανακεφαλαιωτικός πίνακας (σελ. 28)
2η ΕΝΟΤΗΤΑ :  Γλώσσα – Γλώσσες και πολιτισμοί του κόσμου
Α.   Εισαγωγικά κείμενα  ( σελ. 30-31 )                                                                                                                
Β.   Eίδη δευτερευουσών προτάσεων (σελ. 32)                                                                                                    
Β1.  Oνοματικές και επιρρηματικές προτάσεις  (σελ. 32)                                                                                        
Β2.   Δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις: Eιδικές (σελ. 34)
Β3.   Δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις: Bουλητικές (σελ. 35)                                                                          
Β4.   Δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις: Ενδοιαστικές (σελ. 36)
Γ.   Λεξιλόγιο – Πολυσημία της λέξης (σελ. 37)
Δ. Διατύπωση αιτιολογημένων κρίσεων ( σελ. 41-43 )                                                                                                       
Ε.   Παραγωγή λόγου*                                                                                                                                       
Ανακεφαλαιωτικός πίνακας (σελ. 44) 
3η ΕΝΟΤΗΤΑ :  Eίμαστε όλοι ίδιοι. Eίμαστε όλοι διαφορετικοί
Α.   Εισαγωγικά κείμενα  ( σελ. 46-48 )
Β.   Ερωτηματικές προτάσεις – Ευθύς και πλάγιος λόγος  (σελ. 49)
Β1. Eρωτηματικές προτάσεις (σελ. 49)                                                                                                                 
Β2. Oι ερωτήσεις στον πλάγιο λόγο (σελ. 51)
Β3. Aπό τον ευθύ στον πλάγιο λόγο και αντίστροφα  (σελ. 52)
Γ.   Λεξιλόγιο  (σελ. 56)
Γ1. Pήματα και εκφράσεις για τον πλάγιο λόγο   (σελ. 56)
Γ2. Λέξεις για την ισότητα και τη διαφορά  (σελ. 56)                                                                                             
Δ.  Σχήματα λόγου. Κυριολεξία και μεταφορά (σελ. 57)                                                                                        
Ε.  Παραγωγή λόγου*
Ανακεφαλαιωτικός πίνακας (σελ. 62)
4η ΕΝΟΤΗΤΑ   
Δ. Συνώνυμα – Aντίθετα (σελ. 81)
(ΟΧΙ τα είδη αντιθέτων)
5η ΕΝΟΤΗΤΑ : Eιρήνη – Πόλεμος
Α.  Εισαγωγικά κείμενα  ( σελ. 88-89 )
Β. Τελικές και αιτιολογικές προτάσεις  (σελ.  92)
B1. Tελικές προτάσεις  (σελ.  92)
B2. Aιτιολογικές προτάσεις  (σελ. 94)
Γ. Aναλύοντας το κείμενο στα συστατικά του (σελ. 97)
E. Παραγωγή λόγου*
Aνακεφαλαιωτικός πίνακας  (σελ. 104)
6η ΕΝΟΤΗΤΑ
B. Χρονικές και υποθετικές προτάσεις (σελ. 109)
B1. Xρονικές προτάσεις  (σελ. 109)
B2. Yποθετικές προτάσεις  (σελ. 109)
Γ2. Ορισμός ( σελ.115-116 )
7η ΕΝΟΤΗΤΑ
B.   Αποτελεσματικές και εναντιωματικές προτάσεις             (σελ. 124)
B1.  Αποτελεσματικές προτάσεις  (σελ. 124)
B2.  Εναντιωματικές προτάσεις  (σελ. 125)
 8η ΕΝΟΤΗΤΑ                                                            
  Ε. Περίληψη ( σελ. 145-146 )


 ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!

Α1 ) Η εξέταση θα γίνει σε μη διδαγμένο κείμενο, με θέμα σχετικό με αυτά των διδαγμένων ενοτήτων   1, 2, 3, 5

Α2 ) Σχετικά με τη δομή – συνοχή – λογική αλληλουχία του κειμένου να ληφθούν υπ’ όψιν  : α) τα δομικά μέρη της παραγράφου, β) τρόποι ανάπτυξης παραγράφου και αιτιολόγησή τους, γ) πλαγιότιτλοι ( σελ. 145-146 ), δ) συνδετικές – διαρθρωτικές λέξεις και η λειτουργία τους.

Β. Το κείμενο της παραγωγής λόγου από τους μαθητές θα είναι επίσης της ίδιας θεματολογίας με το κείμενο. Η παραγωγή γραπτού λόγου ως προς το επικοινωνιακό πλαίσιο θα είναι άρθρο ή ομιλία. Η έκταση του κειμένου θα είναι περίπου 300 λέξεις.  

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Ø Του γιοφυριού της Άρτας, δημοτικό τραγούδι ( σελ. 12 – 14 )
Ø Αυτοβιογραφία, Ελισάβετ Μουτζάν – Μαρτινέγκου(σελ. 50 – 52 )
Ø Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, Δ. Σολωμός ( σελ. 61 – 62 )
Ø Τα υαλοπωλεία, Εμμανουήλ Ροΐδης ( σελ. 85 – 89 )
Ø Ο Παχύς και ο Αδύνατος, Άντον Τσέχωφ ( σελ. 106 – 108 )
Ø Όσο μπορείς, Κ. Π. Καβάφης ( σελ. 121 – 122 )
Ø Σαν δέσμη από τριαντάφυλλα, Κ. Καρυωτάκης ( σελ.147 )

Ø Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά, Νίκος Καζαντζάκης ( σελ. 164 – 168 )